Upplandskurserna – Save the date 11 – 12 november 2023

27 augusti, 2023 av michan

Bästa distriktsmedlem!

Med denna nyhetspost vill vi meddela att arbetet med höstens upplaga av Upplandskurserna är påbörjat. Datum för kurshelgen är satta till 11–12 november. Platsen är som tidigare Sigtuna folkhökgskola.

”Vad är Upplandskurserna?”

…kanske några undrar. Upplandskurserna är en kurshelg för utmanarscouter, roverscouter, ledare och andra äldre scouter. Kurshelgen arrangeras av Upplandsslättens scoutdistrikt i samarbete med Sigtuna folkhögskola.

Vi behöver funktionärer på plats!

Vi söker er som vill hjälpa till med incheckningen, visa vägen för vilsna kursdeltagare och kursledare samt bära och rodda. Kontakta oss i arrangörspatrullen om du är intresserad.

Kurshelgens hemsida

Var redo!

Arrangörspatrullen för Upplandskurserna som i år består av:
Lim Bengtsson (Karlsro), Kalle Michanek (Almtuna), Erika Keller (Karlsro), Anna Tornberg (Karlsro) och Karin Stenborg (Knivsta)